diumenge, 10 de maig del 2015

Serra de Turp

Turp és una muntanya que abarca els municipis de Coll de Nargó, Fígols i Alinyà i Oliana.
És una muntanya que canvia molt de fesomia segons la cara per la que te la miris i queda a l'altra banda del riu Segre, entre els pobles de Coll de Nargó i Oliana.
Fa 1620 metres i en tot el circuit hi ha 950 metres de desnivell, però si només es vol pujar al cim, n'hi ha 325.
La serra és de roca calcària i la  vegetació es principalment de pins. El camí passa pel mig del bosc, de manera que es recomana uns pantalons llarg per evitar esgarranxades.
És una serra molt tranquila, la qual es pot fer a la temporada de l'any que vulguis, tot i que es millor evitar les temporades d'estiu i de molta calor.
L'excursió és relativament curta, és una volta circular i dura unes 4 hores.
Per poder arribar-hi, primer s'ha d'anar fins al poble de Llinars. Passat el poble de Coll de Nargó, direcció Andorra s'ha de trencar a mà dreta i agafar la carretera que ens porta cap al Coll de Jou i Sant Llorenç de Morunys, passant per Canelles, Alinyà i després del Coll de Boix ja baixarem cap a Llinars. També es pot fer al revés, venint de Solsona o de St Llorenç de Morunys cap a Coll de Jou, Odèn, Cambrils fins arribar a Llinars.
I per als boletaries.. que sapigueu que és una serralada on a la tardor és un lloc perfecte per anar-hi a collir rovellons.
Una excursió perfecta per gaudir de vistes precioses!